عدالت انتقالی یا دایمی
فریدون ســاحل فریدون ســاحل

عدالت پدیده طبیعی وفطری بوده که هیچ مقطع از زمان از وجودش بی نیاز شده نمیتواند.اصلا استواری زمین وآسمان بر یک معیار وعدل متکی است چنانچه خداوند ج میفر ماید( وبالعدل قامت السموات والارض..)زمین واسمان بر اساس عدالت وتوازن استوار است بناء عدالت پدیده فطری ودایمی بوده که خلقت زمین وآسمان و همه موجودات عالم در گرو عدل وتوازن است.کسانیکه در دنیا عدالت را رعایت نکنند خداوند کریم در روز واپسین به داد شان میرسد.از مظلومیت یک مورچه وظلم بزرگترین ستمگاران عالم داد خواهی میشود.اما عدۀ در افغانستان نجوای خارجیان را نشخوار نموده با استفاده ازین کلیمه بقای خودرا بر چوکی وحاکمیت دفتر تضمین میکنند.  وازین وسیله اجنبی در جهت توهین وتحقیر رقبائی سیاسی خود استفاده سوء مینمایند گو اینکه عدالت خواست وتقاضای شخصی شان بوده که بر دیگران تحمیل مینمایند وسائرین منکر عدالت اند .

عدالت خواهی در خارج از مرز های افغانستان: جالب این است که بی عدالتی در یک گوشه دنیا صورت میگیرد وساز ونقارۀ عدالت خواهی را در گوشۀ دیگری دنیا می نوازند.مثلاعدۀ از افغانان بی آدرس در کشور هالند بخاطر گرفتن مزدی از متولیان وباداران روز شنبه پانزدهم می را کانفرانس بر رسی عدالت انتقالی در افغانستان اعلان نموده متخصصین این عرصه را به همکاری فرا خوانده اند. ایشان که در دشواری ها به مادر میهن پشت داده بودندحالا بجز خود همه مردم افغانستان را مجرم وناقض حقوق بشر قلمداد میکنند..حال اینکه این مدعیان عدالت کی ها اند وچرا در خارج از کشور ودر حضور بیگانگان این درامه را بازی میکنند حضور شما عزیزان تشریح مینمایم.

سبز پوشان تاریک دل:همیشه کسانی مبتکر جلسات بیرون مرزی افغانها اند که به یکی از شبکه های جاسوسی کشور های خارجی ارتباط داشته با دروغ بافی ودرامه سازی شبکه های جاسوسی را اغوا ووجوه مالی را بدست میآورند. .با نصف این پول تعداد را از افغانستان وکشور های همجوار دعوت میکنند ومتباقی را در کاباره های کشور های اروپای بخرچ میرسانند بارز ترین نماد روشنفکری وتمدن پسندی شان نوشیدن الکول در بین اجتماع افغانهاست. کسانیکه افغانهارا دعوت میکنند ومسائل افغانستان را در خارج از مرز های افغانستان مطرح میسازندعضو یکی از أحزاب ضعیف کشور های مستکبر واشغالگر میباشند که مجرای جاسوسی به دولت های خود اند مثلا عضو حزب سبز ها در کشور های اروپای. این احزاب در بین مردم نفوذ ندارند تنها مجرای جا سوسی اند که بحکومت ها ارتباط دارند  وافراد کشور های مورد نظر خودرا جذب واز ایشان استفادۀ استخباراتی میکنند.عدۀ از افغانها در کشور های اروپای همیشه عضو حزب سبز ها اند که تنها به جا سوسی اکتفا میکنند ووجوه مالی را بدست میاورند .در خدمتگذاری بخارجی ها خارجی اند چون تابعیت خارجی دارند واما در صحنه سازی وشعار دادن افغان؟

آزادی خواهان قفس های طلائی:شما دیده اید بلبلانیکه از قفس های طلائی دفاتر خارجی ها در کابل سر بیرون مکینند نغمه آزادی وحقوق بشر را چهچه میکنند جواسیس بیش نیستند. شعار عدالت انتقالی هم در افغانستان از حنجرۀ همین عناصر بسیار پسیف ونا کار آمد ی بیرون میشود که در فعل وانفعالات افغانستان هیچگونه نقش نداشته همیش فراری ودر بیرون از کشور بوده اند و در شرائط آرام از ظرفیت ودپلوم وتخصص عدالت صحبت میکنند که توهین بیش به عدالت نیست..این طوطیان مقلد تنها از قفس طلائی دفاتر خارجی ها بنام حقوق بشر وجامعه مدنی وغیره نغمه عدالت وحقوق بشر ومدنی سازی جامعه را سر میدهند اما در عمل کاری را انجام میدهند که ماهیت جاسوسی داشته باشد،غافل ازینکه جاسوسی  هم جنایت بد تر از جرایمی است که یک جنگجو در جریان جنگ مر تکب شده. ازان گذشته شاید  اضرارتصرفات یک جاسوس نسبت به پیامد های منفی عملکرد یک جنگجو بیشتر باشد.شما اگر متوجه باشید این عناصر هیچ نفوذ در جامعه نداشته تنها سر های خودرا از سوراخ قفس های طلائی خارجی ها بیرون نموده عدالت انتقالی- دموکراسی وحقوق بشر وغیره را بگوش مردم میرساند.این شعار ها خوب است که از طرف أهل آن گفته شود.مردانیکه در شرائط سخت وناگوار در میدان های افغانستان با توپ وآتش دشمن با مادر میهن هم آغوش بودند، نه جواسیس بی صلاحیتیکه در خدمت بیگانگان قرار دارند.

دست ما بخون ملت تر نیست؟: بلی دست تو نه بخون ملت تر است ونه بخون کسیکه خون ملتت را ریخته است .عناصر پسیف ونا بکاریکه در تحولات افغانستان نقش نداشته اند در خارج از کشور در دفاتر استخباراتی آزمندان بین المللی به عیب شماری عناصر فعال در قضایای اقفانستان  پرداخته نواقص وکمبودات را بحساب میگیرند غافل ازینکه متوجه باشند ایشان برای چه منبع معلومات جمع میکنند.بلی عناصری جبون وبی تفاوت نسبت به اوضاع پیچیده وحتی خونین افغانستان دل را به این شعار خوش کرده اند که فرسخ ها دور از افغانستان در زیر شعاع شمع دیگران نا ملایمات افغانستان را کار عناصر ذیربط ودر گیر در قضایای افغانستان بحساب میاورند ومیگویند دست شان الحمد لله بخون ملت تر نیست.کس نیست از ایشان بپرسد وقتیکه معامله وبازی خون بود شما در کجا بودید؟یا انتظار داشتید خون بحدی فوران کند تا شمارا در نقاط دور اروپا وآمریکا تا گردن غرق کند که نکرد...

سیل بین های عدالت خواه: بلی افغانستان شرائط نهایت دشواری را پشت سر گذاشت وفرزندان دلاوری قربانی حوادث خونین افغانستان شده اند اما حالا عدۀ جبون وبزدل در خارج از مرز های افغانستان بدون تمیز وتشخیص ودرک انگیزه ها وپیامد های این تحولات همگان را بباد انتقاد گرفته خود را معصومین تاریخ افغانستان قلمداد میکنند.وشعار میدهند ما که دست مان بخون کسی تر نیست.کسیکه در هیچ معرکه ومیدان حضور نداشته با اندکترین فشاری از کشور فرار نموده به خشک وتر وغم شادی ملت شریک نیست. آنانکه در حین سختی دست شان تر نبوده حلق شان از جرعه ناب دشمنان غیر مرئی افغانستان تربوده است وحال هم در شرائط آرام بالای دریائی خون سلحشوران دلیر وتل های استخوان های در هم شکسته شهدائی راه حق لمیده با اختلاس ورشوت در دروازۀ باداران بی مروت شان لاف عدالت خواهی میزنند.

وقتی ترا می بینم :؟ افغانهای با غرور وسر بلند اگر شما این دلقکان بی خاصیت را  در رکاب یکی از أعضای پارلمان کشور هایاروپای که میدوند ودر گوش شان پس پس میکنند ببینید که چگونه تملق وچاپلوسی میکنند از خجالت بر زمین فرو میروید.یک خانم که نامش را نمیگیرم وعضو همین مداری ها جیفه خوار است ودر پیش روی پارلمان هالند بلند گوئی را گرفته به هالندی میگوید. به داد ما برسید در افغانستان همه بر دختران مادران وخواهران ما تجاوز جنسی میکنند همه در حکومت اند در پارلمان اند عدالت میخواهیم ...آزادی بیان نیست....در حالیکه بیشترین مورد تجاوز جنسی در اروپاست است وصد محکمه بیکار میخواهد تا دوسیه های تجاوز جنسی را درین کشورها بر رسی کند تازه یک پولیس هالند به یک دختر 14 ساله همسایه اش ویلی نام تجاوز کرد وآنرا کشت ودر باغ خانه خود دفن نمود اینها به داد آن مظلوم کی رسیدند که به تهمت های تو برسند؟. صد کور میخواهد بحال اینها گریه کنند اما زن بی عفت مزدور خودرا افغان دانسته داد می زند بر ما تجاوز میشود بر مادران ما بر خواهران ما .. این گروه هیچ شرم ندارند... تعداد این گروه بسیار کم .اما نام بزرگ دارند.یکی از نامهای شان در هالند( فارو) است یعنی اتحادیه تمام افغانها مقیم اروپا؟ در حالیکه ده نفر افغان هم به این اتحادیه عضویت ندارد. بر گزاری این محافل در خارج از کشور وداخل اطاق های بسته ارگانهای ویژه خارجی ها ماهیت این مدعیان کاذب عدالت را بیشتر بر ملا میسازد.این آقایون عدالت برای کی میخواهند؟ اگر برای افغانها میخواهند لطف نموده بکه کابل بروند ویا از کابل پا فرا تر بگذارند افغانستان را با همه درد ها رنج ها وزخم هایش درک کنند دردیکه از اثر شیطنت جواسیس بزدل وفرصت طلب نصیب افغانستان گردیده است.

پیامبر خداوند فر موده از کافر نترسید چون دشمن آشکار ومعلوم است اما از منافقی بترسید که در ظاهر شعار عدالت خواهی را سر میدهد ودر باطن با جاسوسی قلب شمارا میخراشد.لذا کسانیکه با دستان خشک و گلوی تر در خدمت بیگانگان اند فکر نکنند گناه شان از مجرمین که عملا جنگیده اند کمتر است.جاسوس در جنایت کمتر از جنجو نیست ودر حالیکه جنایت جنگکو زیر نام انقلاب جهاد ومقاومت صورت گرفته وجاسوس هیچ دلیلی برای توجیح عمل بزدلانه اش ندارد وخزیدن وی در زیر لحاف خارجی ها خود شاهد آشکاریست برخیانت ووطن فروشی اش.


May 14th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات